HTML

Fifa tippek, trükkök

Ha mindent tudni akarsz a fifáról cska kukkants be ! ;-)

Friss topikok

  • Daczo Edecske: GAME RANGER EL is lehet halozatba jatszani (2015.12.27. 06:00) Fifa 10 telepítő kódok
  • Kardidd Jenza: ez a fifa 12 re is (2015.09.28. 16:15) Pc irányítás
  • kiss jános: Hello azt szeretmém megkérdezni hogy, a fifa07-ben fel lehete mondani? Mert már kezdem unni a csap... (2013.07.14. 23:00) Menedzser mód
  • huszák milán: nemértemhogymitkellcsinálni (2010.08.13. 21:25) Fifa 09
  • bever100: hogy tudok cselezni gamepad-dal? (2010.01.10. 13:16) Fifa 09 videón a cselek

2009.10.24. 19:30 Lilo24

Fifa 09

Megújult a külcsín, és váratlan húzással bekerült az egér a focipályára. Mit tartogat még nekünk a FIFA 09?

Eljött végre a PC-s FIFÁsok ideje: a next-gen grafika immáron a mi kedvenc masinánkra is átköltözött - eddig ugyanis a konzolos verziók nagyságrendekkel szebben festettek. Persze ettől önmagában túl nagy változás nem lépett volna fel, hiszen gyönyörűek az izzadtságtól tapadó mezek, az esőben koszolódás, vagy mondjuk a 3D-s fű, de ezeket mérkőzés közben úgyis meglehetősen ritkán látjuk, maximum visszajátszáskor, vagy kapuskirúgáskor. Mindenesetre a PC-s FIFA végre kilépett a mostohagyerek státuszból (szívesen megnézném, hogyan csökkentek a PC-s változat eladásai az előző években), a kiadó a fejéhez kapott, és egész korrekt FIFÁt rittyentett nekünk.

Ha PC akkor... FPS
Sokan megkérdezhetik, az FPS-nek mi köze van a FIFA 09-hez. Elődeinek semmi sem volt, sőt, a játékban nincs is belső nézetes mód (tegyük hozzá, hogy „még csak az kéne"). Akkor mégis hogy lehet összehozni ezt a két igencsak idegennek ható fogalmat egymással? Úgy, hogy a fejlesztők gondoltak egy nagyot és azt mondták - ha PC-n a [W], [A], [S], [D] plusz egér irányítás a legnépszerűbb, akkor építsük be a FIFÁba. Nem kell ezentúl minimum 20 ujjal rendelkezni, hogy valaki FIFÁzzon a PC billentyűzetén: elég a WASD ismerete és az egér kezelése.

"a PC-s FIFA végre kilépett a mostohagyerek státuszból"

Zseniálisan egyszerű a dolog, ugyanis a két egeres mód közül az egyikben ballal irányítjuk az épp aktuális játékost, míg az egérrel kapunk egy célkeresztet, amellyel kijelöljük a passz, illetve lövés útját. Minél gyakorlottabb valaki ezzel a kombóval, annál pontosabb hatást érhet el - csodálkozom, hogy eddig ezt senki sem találta még ki. Az egyik egérgomb a lövés, a másik a passz, a görgővel lehet cselezni meg variálni. S itt jön az újabb truváj - a FIFA 09 szakítva a hagyományokkal végre totálisan átkonfigurálható - legyen az billentyűzetes, egeres, joypados irányítás, mindent úgy állítgatunk be, ahogy nekünk jó. Akinek 10 gombos egere van, telepakolhatja egerét funkciókkal, de akinek csak három gombja van, az is eljátszogathat vele. No persze a kétféle egeres irányítás mellett (a másodiknál magát a játékost irányítjuk egérrel) megmaradt a klasszikus billentyűzetes FIFA, és aki a joypadhoz ragaszkodik, bátran használhatja azt is - ide is új funkciók költöztek. Ezzel a sokféle irányítással bajba is kerültem, hiszen megannyi éven át hirdettem, hogy „vegyetek joypadot, akkor lesz jó a FIFA". Most pedig itt van ez az egér és billentyűzet változat, ami jócskán megér egy misét. Mindegy, mindenki döntse el maga, melyik tetszik jobban - választási lehetősége most már lesz.

Akkor mester, jelölje be az egérrel...
A kontroll szó jelentése kettős. Hiszen effektíve magát az irányítást is jelenti, amikor a játékosokat irányítjuk, de arra is vonatkozhat, hogyan kontrolláljuk a meccset magát. A konkurens programban már jó ideje jóval fejlettebb taktikai opciók álltak rendelkezésre, mint a FIFÁban, azonban most változni látszik az összkép. Pont a fejlett irányítási metódusoknak köszönhetően a mérkőzés feletti kontrollunk is állítható. Amennyiben van több, jól bevált felállásunk, vagy taktikánk, akár ezeket is programozhatjuk a joypad gombjaira, vagy valamelyik billentyűre - ez azért jó, mert a játék megszakítása nélkül változtathatunk a taktikán, akár nagyon sokszor is, megzavarva ezzel az ellenfelet - ahogy a valós futballban, ahol csak bekiabál az edző egy szót, a csapat meg tudja, hogy akkor 4-4-2-ből át kell állni 3-4-3-ba és feljebb kell tolódni. Ugyanígy, aki egy újabb trükköt akar rakni az egérre, megteheti. Egyébként maga a FIFA már rég nem arról szól, hogy megyünk előre, mint a kos és közben nyomogatjuk a cselezés gombot, mert akkor nem sokra jutunk - bár a visszajátszásoknál egy-egy biciklicsel tuti bekerül az összefoglalóba.

Fedezze már azt a labdát, fiam!
Kicsit vegyesek a gondolataim a szokásos FIFA-betegségekkel szemben - még mindig ott van az a „nagyon könnyen átkerül a védőhöz a labda megerőltetés nélkül"-szindróma, ami sok-sok éve fertőzi a FIFÁt. Ellenfelünk hajlamos rá, hogy a világ legjobb ütemű és legtisztább szereléseit hajtsa végre - mindezt általában a legkiélezettebb szituációban. S persze egészen pontosan abban a tizedmásodpercben blokkol, amikor az ember ellövi a labdát - az élet tele van meglepetésekkel. Persze lehet erre azt mondani, hogy így van ez a valós fociban is, pedig nem - főleg manapság a védekezés rengeteg fizikai kontaktusból és szabálytalanságból áll - a FIFA 09-ben pedig maximum ellenünk fúj a bíró, a gép szinte mindig tisztán védekezik. Hoppá. Apropó bíró - háát, ha magánvéleménnyel élhetek, kecskét vezessen, ne meccset. Viszont egy dolgot nagyon jól megcsináltak a készítők - a játék fizikája sokat fejlődött. Legyen szó akár a játékosok egymás közötti fizikai kontaktusáról, vagy akár a labda pattanásáról, szinte a PES-ben érzi magát az ember. Ha az ember be tud állni a labda és a védő közé (magyarán fedezi azt), akkor a hátvéd valóban nem tud mit kezdeni vele, ahogy a valódi fociban sem. Ugyanúgy lehet testcseleket csinálni, vagy testtel elsodorni valakit - magas, erős védők lazán lenyomják a kicsi, gyenge csatárokat, ha fizikai kontaktus jön létre. A labda pedig végre úgy pattan, ahogy kell neki - volt is ebből egy vicces eset, egyszer ugyanis beragadt a kapufák közé, és kb. 2 másodperc múlva „dobta" be az AI a hálóba - gondolom, addig pattoghatott ott anélkül, hogy láttuk volna. Érdemes tehát bombázni a kaput, főleg, ha a potenciális kipattanóra van ott valaki - ugyanígy a kapusról is mindenfelé pattanhat a labda, így lesipuskás típusú csatár nélkül ne küldjük pályára csapatunkat.

Nos, jó napot, én lennék az új edző
Elképesztően sok játékmód kerül be az egyre újabb és újabb FIFÁkba, az ember lassan totálisan eltéved, ha csak egy meccset szeretne játszani. Egyrészt ott vannak az interaktív ligák, amelyekben a saját klubunkat képviselhetjük interaktív módon az alábbi bajnokságokban - Barclays Premier League, Bundesliga, olasz liga, francia liga, mexikói első osztály. A történet roppant egyszerű - amikor két csapat meccse zajlik valós időben, akkor lehetséges a rajongóknak is egymás ellen játszani - mondjuk, lezajlik több ezer Manchester United - Liverpool meccs a FIFÁban online, miközben a valódi csapatok játszanak. Aztán ezen meccsek alapján számolja ki a rendszer, hogy az interaktív ligában mi lesz az eredmény- így kapják a csapatok az interaktív pontokat. Magyarán, ha mondjuk a Hull City rajongói a legjobb FIFÁsok a világon, akkor az interaktív ligát a Hull City fogja nyerni, ha a sok-sok Hull City-kedvelő egy adott fordulóban mind elveri az ellenfél játékosát. Persze nincs országkorlátozás - lehet Manchester United-rajongó akár magyar játékos is, vagy játszhat a mexikói Toluca színeiben valaki Karakószörcsögről. Szóval online meglehetősen sokféle ligát lehet tolni, az interaktív ligák mellett számtalanfélét létre lehet hozni, mindenféle szabályokkal, tehát a PC online képességei ki lesznek használva. De nem minden az online: offline-ban is erősítettek a kedves fejlesztők. Például a manager módban végre le lehet kötni pre-season, azaz szezon előtti mérkőzéseket, hogy lehessen tesztelni a csapatot. De nekem nem ez tetszett a legjobban, hanem az, hogy úgynevezett „seteket" lehet összeállítani - például tudjuk, milyen felállás/összeállítás a legjobb a Manchester ellen, ugyanakkor a Liverpool ellen meg másik a jó - előre összerakhatjuk, utána már csak kattintani kell, és meglesznek az előre programozott összeállításaink. Igen praktikus dolog. 

És mik a számok, Gyu bá' ?
Hosszú évek óta az okozza a legnagyobb vitát a két menő fociprogram között, hogy melyikben mennyi a licenc. A PES ezen a téren változatlanul lemaradásban van, bár ott a mod közösség sokkal erősebb, és pillanatok alatt kijönnek a jó mezek, jó csapatnevek akkurátusan modellezve - voltaképp ügyes dolog, a Konaminak nem kerül pénzébe, a user mégis letöltheti.

 

Ravasz. Most a FIFA 09 nem kevesebb, mint 500 csapattal és 30 ligával szerződött a pontos megjelenítés miatt, bár van a dolognak egy apró bibije - egyes ligákban a tiszta fehér mez a hazai, másutt pedig a vendégszerelés, így sikerült egyszer egy „rangadóra" két tiszta fehér csapattal kifutni. Mindemellett 61 féle bajnokságban, illetve kupában játszhatunk, amiből 42 hivatalos licenc. Szóval itt is van választási lehetőség jócskán. Ugyanakkor magunk is létrehozhatunk mindent, játékost, csapatot stb.

2 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://fifamasterfootball.blog.hu/api/trackback/id/tr541472436

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: cheap oakleys 2018.05.29. 11:50:58

cheap viagra online a href iframe - Coupon or save with salus medical uniforma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huszák milán 2010.08.13. 21:23:28

csókoloménegykisgyerekvagyok

huszák milán 2010.08.13. 21:25:05

nemértemhogymitkellcsinálni
süti beállítások módosítása